maanantai 22. huhtikuuta 2013

Vaihdetaanko osia?

– Minua kyllästyttää, Greg toteaa. – Eikö olisi jo taas aika vaihtaa osia?

– Yrittäisit joskus pärjätä omillasi, Gregor ja George huutavat melkein kuorossa. – Olet aina vaihtamassa heti kun on vähän tottunut.

– Mutta kun minä olen sellaista helposti kyllästyvää sorttia, Greg huokaa.

– Minä en ainakaan vaihda, Gregor toteaa ja pistää kätensä puuskaan. – Vaihda kenen kanssa lystäät, mutta minun et.

– George?

– Minä vaihdoin viime viikolla Grigorin kanssa.

– Voisin ottaa osan niistä, Greg kinuaa. – Et viimeksikään tykännyt Grigorin osista.

– Sama se, George huokaa, – ethän sinä kuitenkaan luovuta ennen kuin saat tahtosi lävitse. Lupaatko sitten olla ainakin kaksi viikkoa tyytyväinen?

– Joo joo. Vaihdetaan nyt vaan.

– Saat oikean käden ja vasemman jalan.

– Ei kun minä haluan molemmat kädet. Minulla on ihan hyvät jalat itselläni.

– Tuollainen se on aina, Gregor puuttuu puheeseen. – Koettaa haalia itselleen parhaat osat, mutta ei osaa kuitenkaan huolehtia niistä.

– Saat kädet, George lupaa, – jos annat minulle tuon paksun mahan. Minulta loppuu voimat aina ratkaisevalla hetkellä.

Greg näyttää tyytymättömältä, katselee käsiään ja taputtelee mahaansa. Sitten se irrottaa vatsansa ja paiskaa sen pöydälle, josta George nappaa sen itselleen. Sitten Greg pyytää Gregoria kiertämään siltä kädet irti ja vaihtamaan ne Georgen käsiin. Muutamassa servon surahduksessa Gregor tekee pyynnön mukaan.

– Nyt kaikki sinun osasi ovat päätä lukuun ottamatta Grigorin entisiä, Gregor sanoo Gregille. – Onko nyt hyvä.

– Kyllä se viikolla vaihtoi päänsäkin Grigorin entiseen, George paljastaa.

– Sittenhän se on Grigori eikä enää Greg, Gregor toteaa. – Mutta kuka nyt on Greg?

– Minua kyllästyttää, huomaa George. – Vaihdetaanko osia?

15 kommenttia:

  1. Just nyt tää vois vaihtaa ihan koko paketin! Varsinkin tuo yläbää olis ihan joutava. Haluaisin paremman.
    Ja vaihtaisin myös tuon keskimöhkäleen kooksi s. Tilalle sais monta x:ää.

    VastaaPoista
  2. Minä menin jo melkein kolmannella rivillä sekaisin, enkä lopussakaan tiennyt kuka G oli kukakin. Huomasin kuitenkin, etteivät he itsekään tienneet, niin että sama se!

    VastaaPoista
  3. Mahan määki voisin vaihtaa vähä piänempään, mut emmää kyl käsiä vaihtais. Niihi meinaan alan oleen melkose tyytyväine, ko oon niitä täs muutama vuasikymmene harjottanu...

    VastaaPoista
  4. Hi, mä menin ihan pyörälle päästäni!

    VastaaPoista
  5. Totta kai ne huonot osat vaihtaisi kuka vaan ja pitäisi itse hyvät!
    Minä voisin vaihtaa kädet, jalat, vatsan, vartalon, mutta pään pitäisin mieluusti itselläni..:)

    VastaaPoista
  6. Vähemmälläkin vaihtelulla alkaa jo pää löystyä. Kohta käy G-miehille kuin poikani legoukoille, pelkkiä irto-osia enää jäljellä.

    VastaaPoista
  7. Joo, vaihdetaan vaan, olen kova vaihtelemaan. Vaan G-miehet menivät ihan sikinsokin, etten nyt ihan varma ole kenen kanssa päätä vaihtaisin..... ehkä Peikon? :)))

    VastaaPoista
  8. Tais mennä vaihtoon jo pään sisällyskin.
    Jos pikkuosia vois vaihtaa, niin ottaisin mielelläni uudet verisuonet päähäni ja jonkun ison nivelen. Oliskohan kenelläkään varaa moiseen vaihtoon?

    VastaaPoista
  9. Mäkin voisin osallistua, kierrätykseen. Haluan hoikan mahan ja viisaan pään, ainakin sisällön, pään sisällön vaikka mahankin. Pitkät hoikat jalatkin kävis mutta sitten pitää mahan olla ihan oikeasti se hoikka muuten muistutan sammakkoa, joka on just loikkaamassa...vaihtelemisiin! Täältä irtoais...

    VastaaPoista
  10. Ohhohho - melkoista mixmaxia (tässä taitaa osaset seota naurusta). Kyllähän sitä välillä voisi itse kukin osiaan uudempaan versioon vaihtaa, mutta toisaalta tutuissa osasissa on mukavampi vanheta. Hauska tarina.

    VastaaPoista
  11. Minä en osasia vaihtaisi, mutta muutaman voisin antaa pois.
    Esimerkiksi silmäpussit, kaksoisleuan (alimmaisen) ja suonikohjua metrin verran.

    VastaaPoista
  12. Tuntuu että kaikki "edistyy" niin huimaa vauhtia, että kohta varmaan saamme itse jo vaihtaakin osia, ei tarvita edes leikkausveistä apuun.
    Tarinassasi oli lohdullista huomata, että joku on vielä minuakin pahempi kyllästymään ja vaihtamaan. Minä vaan näitä blogeja ja joitakin muita juttuja ...

    VastaaPoista
  13. Vaihtelu virkistää, tuo uutta tullessaan.
    Siinä voi myös huomata, että onko se vanha sittenkin parempi.

    Muutaman ruumiinosani voisin kyllä vaihtaa, en kylläkään gregorin enkä grikorin, vaan gisellan kanssa.;))

    VastaaPoista
  14. Voisin vaihtaa vaikka Kiira Korven kanssa päitä ja jalkoja, mahan voisin pitää, tai no, toisaalta voisihan senkin vaihtaa vaikka jonkun fitness-sutturan kanssa? Hetkinen, mitä mulle jäisi, sormet, joista pari on murtunut, yksi vammautunut, yksi melkein halvaantunut ja muut ihan tyhmiä, joo pidän ne:)

    VastaaPoista